Over Sydney en zwembroekjes

Hi folks!
Gisteren in Sydney aangekomen, na 13u op de Greyhoundbus die beter meevielen dan verwacht. Ik kocht hier zo’n opblaasbaar nekkussentje en ook het ooglapje dat mijn zus voor me naaide deed stevig dienst! Ik heb er een bewijs van, maar voorlopig lukt het me hier echt niet om foto’s te posten.

Sydney is groter, drukker, meer stressy dan Melbourne, maar wel heel mooi. Op zondag ben ik door het centrum gewandeld: Hyde Park, de Botanic Gardens met prachtige rozentuin (de Leuvense botanieken hof is er niks tegen), natuurlijk de Opera, the Rocks (daar waar Sydney ontstaan is, met hoerenkoten vroeger, nu met Irisch pubs eeeeen… Belgische chocolade!), Darling Harbour (een beetje het kitcherige Blankenberge van Sydney), Chinatown, … Ik passeerde het allemaal en keek mijn ogen uit. Soms een beetje toegeknepen, want ook de zon wist waar ze moest zijn.

In mijn hostel ontmoette ik het vrolijke duo Natacha en Ramona uit Zwitserland die onderling een heel grappig Duits taaltje spreken. Vandaag namen ze me mee op sleeptouw naar Bondi (“Bondaaaai”) Beach. Gisteren (zondag) was het er zwart van het volk, maar vandaag bijna niemand. ’t Was ook een stuk kouder en er stond meer wind. En het was natuurlijk ook werkendag (wat is dat weer?). Mooi groot strand bij de South Pacific Ocean (klinkt cool he), maar verder niet zo heel speciaal. Daarna nog een beetje in het grote winkelcentrum rondgehangen en naar de supermarkt, waar ik me nog maar eens verbaasde over de hoge prijzen. Een voorbeeldje: we kochten brood en ingredienten voor spaghettisaus voor 3 (niet eens zoveel of zo’n dure dingen en ook geen drank) en kwamen uit op 18 dollar of 14 euro… Maar goed, niet zagen, want ik wist op voorhand dat dat het geval zou zijn.

Daarna nog leuk gebabbeld met de meisjes van mijn kamer: Betty uit de VS, nog een meisje uit Zwitserland en 2 Aziatische meisjes. Echt tof om zoveel en zo makkelijk mensen te ontmoeten. Iedereen staat er heel erg voor open. Alleen reizen is dus echt niet zo eenzaam 🙂 Ontmoet die nu alleen maar meisjes, hoor ik jullie denken. No worries, ik ben niet plots van den andere kant in plaats van aan den andere kant, maar ik boek hier meestal wel een female dorm. Geen zin in kotsende, stinkende en snurkende kerels naast of onder mijn bed. Op die manier zal ik natuurlijk nooit opdrachten 4, 25 en 29 kunnen doen, maar hee, in Belgie kan dat naar ’t schijnt ook nog 🙂

Morgen spreek ik af met het Duits en het Frans meisje die ik in Melbourne ontmoette. Hier in Sydney is er een lichtfestival. Heel veel bekende gebouwen zijn kleurrijk verlicht en het zou echt de moiete zijn. Ik ben benieuwd! Woensdag boekte ik een tripje naar de Blue Mountains waar ik hopelijk nog meer koala’s zal zien. Diezelfde avond/nacht reis ik door naar Byron Bay. Ik blijf er 3 nachten. Op zondag 2/6 zal ik in Brisbane aankomen waar ik hopelijk Jan en Erna terug zal zien.

Traditiegetrouw nog het een en ander op een rijtje:

– aantal uren doorgebracht in een bus: 20
– aantal keer verteld wie ik ben en vanwaar ik kom: al zeker 25 keer (“Where are you from?” “I’m from Belgium.” “Oooooo Belgium!!”)
– aantal keer mijn naam herhaald: HEEL veel. Lily, Nelly of Nilla noemen ze me hier soms ook. Bedankt ouders voor mijn internationale naam 🙂
– aantal veel te bruine joggers op het strand in een iets te strak speedozwembroekske: 3
– aantal keer mijn gloednieuw zakmes gebruikt: 2

Enkele foto’s op Facebook!

Laat gerust iets van je horen en tot gauw vanuit Byron Bay!
Nele

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

5 reacties op Over Sydney en zwembroekjes

  1. papa zegt:

    Hallo Nelly, of Lily, of Nilla, Ik kijk elke dag vol verwachting uit naar het verslagje van je beleuvenissen. Fijn geschreven. Het is geruststellend dat je daar gemakkelijk contacten hebt. .Uw kat past zich heel goed aan. Vandaag 20 graden, eindelijk, maar tot gisteren koud. (eergisteren 6 gr op de middag).
    hou ons op de hoogte.
    je papa.

  2. Bert zegt:

    Wat schrijf je grappig Nele!
    Echt leuk om lezen!
    Veel plezier daar!
    Bert en Saskia

  3. Sofie zegt:

    Ooh,nostalgie! Ik geniet van je beschrijvingen! Geniet met volle teugen! X

  4. Heleen Nagels zegt:

    Hiiiiihihiiii, wie jogt er nu in een speedootje?
    Blue Mountains vond ik heel fijn! Kampvuurtje gebouwd enzo! 🙂 maar geen koala’s gezien hoor, jij wel??
    En idd, veel Aziaten, was ik al vergeten!
    Uzelf voorstellen, die smalltalk waar ik niet van hou, ga je wsl nog kei veel moeten doen 🙂
    Hopelijk hou jij daar wel van!!
    Jongens naast of onder uw bed zou ik ook niet apprecieren.. maar er in misschien wel??!!
    In Byron bay maakt het zand een gek geluid! Ook opgemerkt? 🙂
    Tot snel Nelski!
    xx

Plaats een reactie